De zaken gaan voortvarend bij de roofvisafdeling van Spro. De range aan kunstaas, hengels, molens, luggage en accessoires staat niet alleen als een huis, maar hebben ook een naam opgebouwd in de wereld van het roofvissen. Na 20 jaar aan de weg timmeren, vindt productontwikkelaar, auteur en roofviscrack Henk Simonsz het daarom tijd voor een andere rol.
HS label
Samen met andere productontwikkelaars werkte Spro de afgelopen jaren aan een indrukwekkend assortiment aan roofvismaterialen. Wie kent ze niet, de (nu vernieuwde) Titan hengels, HS Special Pro series, de Godfathers, RiverRaid series en de blauwe Special Force range. Ook kunstaasjes als de beroemde Screaming Devils, Pike Fighter series, de fameuze Triples of shads als de Wob en HS Playboy zijn bestsellers. Materialen waar je zo het ‘HS’ label op kunt plakken, iets wat bij veel producten dan ook het geval is.
Prostaffers
Henk Simonsz zal de laatste zijn om zichzelf hiervoor op de borst te kloppen, maar samen met zijn compagnon Yvo Bindels en talrijke medevissers en prostaffers uit onder meer de Pike Fighter Club (PFC) van Spro, hebben de afgelopen 20 jaar de jaarlijkse catalogus van de groothandel uit Vianen dikker en dikker zien worden. Het roofvisgehalte van die catalogus vormt een indrukwekkend onderdeel.
Twintig jaar
Het idee van Henk Simonsz om na 20 jaar de jeugd wat meer ruimte te geven, zal voor sommigen geen grote verrassing zijn. De oud-politieman, nam ooit na precies 25 jaar afscheid van de politie, richtte zich vervolgens professioneel op de hengelsport, en trekt zich nu na 20 jaar iets meer terug naar de achtergrond. Dat dit geen afscheid is, moge duidelijk zijn. Maar dat het nu aan de jongere garde is om wat meer aan de kar te gaan trekken, staat vast.
Uitbreiden
Zowel Spro directeur S. Hakama en Henk Simonsz, hebben groot vertrouwen in de continuïteit van de roofvisrange van Spro
Hakama: “Wij respecteren de wens van Henk om meer een rol op de achtergrond te vervullen. We zijn echter blij en trots dat hij in dienst van Spro blijft. Weliswaar op de achtergrond maar zijn input en ervaring zullen echter herkenbaar blijven in de succesvolle ‘HS’ range van Spro, die naast de bestaande producten in de toekomst verder uitgebreid zal worden.”